Funkcjonalności abcFaktury Online

Wystawiasz faktury? Jeśli tak, zapewne zgodzisz się, że nieodłącznym elementem procesu fakturowania jest wystawianie faktur korygujących, tzw. korekt. Jak poprawnie wygenerować korektę i kiedy należy to zrobić? Czytaj dalej!

Kiedy trzeba wystawić korektę faktury?

O tym, kiedy należy wystawić fakturę korygującą (tzw. korektę), mówi art. 106 j-k ustawy o podatku od towarów i usług. Zgodnie z nim korektę należy wygenerować, jeśli po wystawieniu faktury:

  • zmieniła się cena produktu/ usługi - klient otrzymał rabat lub cena została obniżona/ podwyższona
  • stwierdzono pomyłkę m.in. w cenie, stawce lub kwocie podatku
  • klient zwrócił towar
  • klientowi zwrócono część lub całość zapłaconej przez niego kwoty.

Kto wystawia fakturę korygującą?

Fakturę korygującą wystawia tylko i wyłącznie podmiot, który wygenerował fakturę pierwotną - sprzedawca.

Jak wystawić fakturę korygującą w abcFaktury Online?

Aplikacja abcFaktury Online umożliwia wystawianie faktur korygujących. Aby wygenerować korektę faktury, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:

  1. Otwórz widok faktury pierwotnej.
  2. Kliknij ikonkę skrzyżowanego klucza i śrubokręta.
  3. Wybierz przycisk: Wystaw korektę.
  4. W ten sposób otworzysz okno generowania faktury korygującej.
  5. Zmień dane, które wymagają korekty.
  6. Uzupełnij pole: Podstawa korekty. Możesz wybrać jedno zaproponowanych uzasadnień lub samodzielnie wpisać powód korekty.
  7. Jeśli zaznaczysz opcję: Pozwól na potwierdzenie korekty online i wpiszesz imię i nazwisko osoby potwierdzającej, będziesz mógł prosić kontrahenta o elektroniczne potwierdzenie faktury korygującej.
  8. Na koniec zmień status dokumentu na "Zatwierdzony".
  9. Tak przygotowaną korektę możesz wydrukować, zapisać w pliku PDF, wysłać jako załącznik PDF w wiadomości e-mail.

    • korektę wydrukujesz z poziomu podglądu wydruku

ZRZUT ERKRANU.

Potwierdzenie odbioru korekty - czy jest potrzebne?

Jeśli wystawiłeś fakturę korygującą, ponieważ:

  • cena towaru/ usługi została obniżona lub przyjąłeś zwrot towaru - obniżyła się podstawa opodatkowania lub
  • zastosowałeś błędną kwotę stawkę podatku

potrzebujesz potwierdzenia otrzymania faktury korygującej przez nabywcę/ usługobiorcę. Takie potwierdzenie jest podstawą obniżenia podatku. Co ważne, fakturę korygującą możesz uwzględnić w deklaracji podatkowej za okres rozliczeniowy, w którym otrzymałeś potwierdzenie korekty. Dlatego bardzo ważne jest, aby nie lekceważyć kwestii potwierdzeń korekt.

Potwierdzenie odbioru korekty - jak uzyskać?

Generowanie korekt w abcFaktury Online, jest nie tylko banalnie proste, lecz także rozwiąże problem ze zbieraniem potwierdzeń otrzymania faktur korygujących. Wystarczy, abyś podczas wystawiania faktury korygującej zaznaczył opcję: Pozwól na potwierdzenie korekty online i wpisał imię i nazwisko osoby potwierdzającej. Kiedy po zakończeniu pracy nad korektą (zmianie statusu dokumentu na Zatwierdzony) klikniesz przycisk Udostępnij, uzyskasz unikatowy link do korekty. Ten link możesz przekazać swojemu kontrahentowi.

Po kliknięciu w link kontrahent zostanie przeniesiony na stronę WWW z podglądem korekty. Wystarczy, aby na tej stronie kliknąć przycisk: Potwierdzam korektę i potwierdzenie dokumentu gotowe.

Aplikacja abcFaktury Online umożliwia obsługę systemu reguł. Dzięki temu stworzysz szablon wiadomości e-mail, w którym podstawiać się będzie link do wygenerowanej faktury korygującej. Do tego sformułuj - samodzielnie lub przy wsparciu Lori - Asystenta AI - krótką prośbę o podpisanie korekty. Dzięki temu zautomatyzujesz wysyłkę i zarządzanie fakturami korygującymi w Twojej firmie.